Kun työskentelee visualistina myymälässä, työtehtäviin kuuluu pöytäesillepanojen tekeminen. Pöytäesillepanoilla voidaan tehostaa tuotteiden myyntiä, houkutella asiakkaita liikkeeseen ja luoda ilmettä liikkeelle.
Vaatekaupassa pöytäesillepanoilla on lähes aina jokin teema tai kamppanja, jonka mukaan esillepanot suunnitellaan. Kamppanjat vaihtuvat yleensä parin viikon välein.
Vaatekaupassa pöytäesillepanoilla on lähes aina jokin teema tai kamppanja, jonka mukaan esillepanot suunnitellaan. Kamppanjat vaihtuvat yleensä parin viikon välein.
Syksyinen kamppanja, jonka teemana oli maanläheiset värit. |
Kamppanjapöytä, jossa on neuleita, farkkuja ja vyölaukkuja. |
Pöytäesillepanoissa kannattaa pyrkiä käyttämään yhteensopivia värejä, jotta saa luotua yhtenäisen värimaailman. Erilaisilla asetteluilla ja viikkaustyyleillä saa luotua erilaisia esillepanoja. Esimerkiksi neuleita viikatessa voi neuleet viikata usealla eri tavalla, riippuen neuleen paksuudesta ja siitä kuinka korkeita pinoista halutaan.
Viikkaustyyli jolla pinoista saa muhkeita mutta kapeita |
Viikkaustyyli, jolla pinoista saa matalampia ja leveämpiä |
Esillepanoilla voidaan myös tehostaa esimerkiksi aletuotteiden myyntiä. Joskus pitkään rekissä olleet tuotteet jotka myyvät huonosti siirretäänkin pöytään, ja asiakkaat huomaavat tuotteet helpommin.
Joskus taas pöydässä olevat tuotteet eivät myy mutta heti kun ne siirtää seinälle tai rekkiin ne alkavat myydä.
Joskus taas pöydässä olevat tuotteet eivät myy mutta heti kun ne siirtää seinälle tai rekkiin ne alkavat myydä.
Ale-neuleista tehty pöytäesillepano, jossa värimaailma ei ole kovin yhtenäinen koska osasta neuleista oli jäljellä vain muutama kappale |
Kamppanjapöytä, jossa on farkkuja, lippiksiä ja aurinkolaseja |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti