tiistai 11. joulukuuta 2018

SOMEOSAAMISMERKIT

1. SOMESISÄLTÖKALENTERI


Somesisältökalenterin avulla pystyy pitämään somejen päivitysvälit tasaisina ja suunnitella kaikki julkaisut etukäteen, jotta niiden tuottamiseenkin pystyy tarvittaessa varata aikaa. 
Somesisältökalenterin avulla pysyy myös perillä mahdollisista juhla- ja teemapäivistä. 










2. VAIHTELEVAT SISÄLLÖT


Kuusi esimerkkiä vaihtelevista sisällöistä:


Esimerkki 1.
- Kuvitteellinen eläinkauppa Oy julkaisee facebook sivuilleen jouluisen kuvan kissasta, jossa näkyy yksi tuote uudesta kissanvaljas-mallistosta. Taustalla on joulukuusi ja lahjapaketti, ja kissan alla on valkea talja luomassa joulutunnelmaa kuvaan.



Esimerkki 2. 
- Kuvitteellinen eläinkauppa Oy julkaisee Instagram tililleen mainoksen Itsenäisyyspäivän koiranruoka-alennuksista. Kuvassa on käytetty teemana itsenäisyyspäivää ja Suomi 101 juhlaa. 





Esimerkki 3. 
- Kuvitteellinen eläinkauppa Oy julkaisee Youtube tililleen videon koiranäyttelystä, jota he olivat olleet mukana järjestämässä. 


Esimerkki 4. 
- Kuvitteellinen eläinkauppa Oy julkaisee Facebook tililleen tekstin, jossa muistuttaa eläinten ja ihmisten heijastimien käytön tärkeydestä nyt kun valoa ei päivisin pitkään ole, ja samassa tuo ilmi heidän tarjouksessa olevan heijastin valikoimansa.

Esimerkki 5.

- Kuvitteellinen eläinkauppa Oy julkaisee Youtube-tililleen videon, missä antaa vinkkejä koiranpentujen koulutukseen. Videolla on vinkkejä miten opettaa helppoja perustemppuja koirille, esimerkiksi miten opettaa pentu istumaan tai menemään maahan. 


Esimerkki 6.

- Kuvitteellinen eläinkauppa Oy julkaisee Snapchat-tililleen videon, jossa esittelee myymälän tiloja ja samalla näyttää tarjouspöytää josta löytää joulukuun tarjoustuotteita ja alelöytöjä. 

3. ANALYTIIKKA



INSTAGRAM



Instagramin analytiikasta pystyy lukemaan kuinka monta ihmistä on vieraillut profiilissani tietyn välisenä aikana ja ovatko he esimerkiksi hakeneet sivuiltani löytyviä reittiohjeita tai lähettäneet minulle sähköpostia.


Instagramin analytiikasta näkee myös kuinka monta ihmistä/tiliä olen tavoittanut tietyn ajan sisällä.


Instagramin analytiikasta pääsen myös katsomaan kuinka moni ihminen on nähnyt julkaisemani instagram kuvan.


Instagramin analytiikasta näen myös kuinka monta seuraajaa minulla on, ja mistä päin heitä on eniten, sekä minkä ikäisiä henkilöitä minua seuraa minkäkin verran.


Instagramin analytiikasta näen myös miten suuri osa seuraajistani on miehiä ja miten suuri osa naisia, sekä mihin kellonaikaan seuraajani ovat aktiivisimpia.


     PINTEREST


Pinterestin analytiikasta pystyy seuraamaan kuinka monta näyttökertaa keskimäärin pinterest-lisäyksesi saa, kuinka paljon sinulla on keskimäärin katsojia päivässä, kuinka paljon sinulla on keskimäärin katsojia kuukaudessa ja kuinka paljon keskimäärin sitoutat heitä kuukaudessa. 
Näet myös missä pinterest-lisäyksessä on eniten näyttökertoja viimeisen 30 päivän aikana, ja kuinka moni on tallentanut sen. 



Google analyticsin avulla pystyt seuraamaan kuinka paljon sivuillasi on näyttökertoja viimeisen 30 päivän aikana, kuinka paljon käyttäjiä sekä erilaisten prosenttien avulla pystyt arvioimaan kuinka paljon esimerkiksi sivuilla käynnit ovat lisääntyneet viimeisen 30 päivän aikana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti