keskiviikko 16. lokakuuta 2019

PÖYTÄESILLEPANOJEN TEKEMINEN - BIK BOK

Kun työskentelee visualistina myymälässä, työtehtäviin kuuluu pöytäesillepanojen tekeminen. Pöytäesillepanoilla voidaan tehostaa tuotteiden myyntiä, houkutella asiakkaita liikkeeseen ja luoda ilmettä liikkeelle.
Vaatekaupassa pöytäesillepanoilla on lähes aina jokin teema tai kamppanja, jonka mukaan esillepanot suunnitellaan. Kamppanjat vaihtuvat yleensä parin viikon välein.

Syksyinen kamppanja, jonka teemana oli maanläheiset värit.

Kamppanjapöytä, jossa on neuleita, farkkuja ja vyölaukkuja.

Pöytäesillepanoissa kannattaa pyrkiä käyttämään yhteensopivia värejä, jotta saa luotua yhtenäisen värimaailman. Erilaisilla asetteluilla ja viikkaustyyleillä saa luotua erilaisia esillepanoja. Esimerkiksi neuleita viikatessa voi neuleet viikata usealla eri tavalla, riippuen neuleen paksuudesta ja siitä kuinka korkeita pinoista halutaan.
Viikkaustyyli jolla pinoista saa muhkeita mutta kapeita

Viikkaustyyli, jolla pinoista saa matalampia ja leveämpiä

Esillepanoilla voidaan myös tehostaa esimerkiksi aletuotteiden myyntiä. Joskus pitkään rekissä olleet tuotteet jotka myyvät huonosti siirretäänkin pöytään, ja asiakkaat huomaavat tuotteet helpommin.
Joskus taas pöydässä olevat tuotteet eivät myy mutta heti kun ne siirtää seinälle tai rekkiin ne alkavat myydä. 


Ale-neuleista tehty pöytäesillepano, jossa värimaailma ei ole kovin yhtenäinen
koska osasta neuleista oli jäljellä vain muutama kappale


Kamppanjapöytä, jossa on farkkuja, lippiksiä ja aurinkolaseja






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti